MEDENI KOLAČ




Naišla sam na 4 prezrele banane i odmah sam odlučila da ću napraviti banana bread. Ali baš čudno za mene i "totalno neočekivano", napravila sam sočan i čokoladni kolač.
Obećevam da sledeći put pravim banana bread! :D



Potrebni sastojci:


  • 4 banane
  • 2 jaja
  • 2 kašike meda
  • 250g jogurta
  • 5 urmi (moje su baš bile poveće i mesnate)
  • 100g integralnog brašna (pročitati napomenu ispod)
  • 4 kašike kakaoa
  • Kašika mlevenog lana
  • Kašikica praška za pecivo
  • 1/2 kašikice sode bikarbone
  • Prstohvat morske soli
  • Kašikica neotopljenog kokosovog ulja 

***NAPOMENA*** U ovom receptu sam koristila ražano brašno, jer je ono malo mokrasto, a ja sam htela da dobijem baš sočan kolač. Nećete pogrešiti i ukoliko stavite pšenično ili speltino brašno,  tada će kolač biti malo čvršći i puniji. Možete i kombinovati 50/50.

Jaja umutiti penasto. Postepeno dodavati banane i konstantno mutiti. Dodati med, jogurt i kokosovo ulje.
U posebnoj posuti pomešati sve suve sastojke i postepeno dodavati mokrim. Urme iseckati i dodatati u smesu.
Upaliti rernu da se zagreje, a za to vreme nek smesa malo odstoji.


Izliti u kalup (ja sam koristila manji kalup za hleb) koji je obložen peci papirom i peći oko 45-50 minuta na 180 stepeni.
Možete koristiti i đuveč tepsiju, samo pazite na vreme pečenja.




Kada se ispeče, ostaviti ga da se ohladi 15-20 minuta, te ga pažljivo odvojiti od peci papira, i što je mnogo bitno, staviti ga na rešetku od rerne da se skroz ohladi.



Toping:

  • 1-2 kašike pekmeza od kajsije
  • Crna čokolada (ili čokolada za kuvanje)-oko 50g, a može i više! ;)
  • Kašikica kokosovog ulja

Kolač premazati pekmezom,te ga onda preliti glazurom od čokolade.




Ukus me mnogo podseća na medeno srce, baš zbog kombinacije pekmeza od kajsije i čokoladne glazure, zato sam kolač i nazvala medeni. Ukoliko ste ljubitelji istog, verujem da će vam se svideti.

Odozgo možete da pospete krupno seckane ili mlevene orašaste plodove, kokos mrvice ili po želji! :)





Коментари

Популарни постови