VASINA TORTA

Vasinu tortu sam prvi put probala pre, oko 5 godina, kod bake od mog momka i potpuno sam se oduševila. Od tada je ona jedna od mojih omiljenih.

Volim torte bogate filom, sa minimalno kora. Nisam ljubitelj šlaga, tako da je ova torta totalno po mom ukusu.


Za moj 23 rodjendan dobila sam petoduplu meru torte od momka, koju je napravila baka Spomenka. Jasno vam je koliko mi se dopala.


Ono što mi se takodje dopalo kod ove torte jeste što se tačno zna kada i kako je nastala. Legenda kaže...

"Početkom XX veka, tačnije 1908. godine, u Paraćinu, jedan elegantni gospodin, boem, Vasa Čokrljan se napokon, na pragu svojih četrdesetih zaljubio u pravu domaćinsku kći, prelepu Jelenu. Devojčini roditelji su pristali iako je zet bio dosta stariji od njihove miljenice i sve je krenulo po planu. Jelena je ostala u drugom stanju i par se radovao budućoj bebi. Međutim, Jelenina trudnoća se iskomplikovala i gospodin Vasa je učinio sve što je mogao i potegao sve moguće veze da spasi svoju dragu. Odveo ju je u Beč i ona se tamo uspešno porodila. Presrećni Jelenini roditelji su bili neizmerno zahvalni zetu, a tašta mu je za svečani ručak koji ih je čekao po povratku iz Beča između ostalog pripremila i jednu novu, posebnu tortu koja je ostala zapamćena po Vasinom imenu."





Postoji mnogo recepata za Vasinu tortu. Prvo sam htela da napravim po receptu od bake Spomenke, ali sam ipak taj recept malo modifikovala i poslužila se i sa receptom od mamine prijateljice.




Recept od bake Spomenke


Potrebni sastojci (koristila sam okrugli pleh prečnika 26cm)

Za koru:
  • 6 jaja
  • 6 kašika šećera
  • 6 kašika mlevenih oraha
  • Kašika brašna
Za fil:
  • 190ml mleka
  • 12 kašika šećera 
  • 2 kašikice vanila arome
  • 375g mlevenih oraha
  • 6 žumanca
  • Sok i strugana kora od jedne narandže
  • 3 štangle čokolade za kuvanje 
  • Margarin za kuvanje
Za šaum:
  • 6 belanaca
  • 250g šećera + 150g za karamel

1. Kora

Odvojiti belanca od žumanaca. Belanca umutiti u čvrst sneg. Dodati im šećer i umutiti zajedno. Onda idu žumanca, koja isto umutite mikserom.
Pomešati brašno i orase u posebnoj činijici i postepeno dodavati, lagano mešajući špatulom.



Izliti u pleh koji ste ili obložili peci papirom ili podmazali sa masti i malo pobrašnili. Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180 stepeni dok ne porumeni. Moja kora se pekla oko 12 minuta. Vreme pečenja zavisi od vaše rerne.

2.Fil

Margarin dobro umiksati. U njega postepeno dodavati sok od narandže i struganu koru. Kad se dobro umiksa dodati otopljenu čokoladu i dobro sjedinjiti. 
U šerpici prokuvati mleko sa 6 kašika šećera i vanilom, pa tako vruće preliti preko oraha i DOBRO OHLADITI.
Žumanca posebno izmiksati penasto sa 6 kašika šećera i dodati u smesu sa margarinom.
Sve zajedno spojiti i izručiti preko ohladjene kore. 
Odložiti u frižider dok se priprema šaum.

3.Šaum

Belance umutiti u čvrst sneg. Tokom mućenja dodati prstohvat soli. Postepeno dodavati šećer, ne prestajući sa mućenjem.
U tiganju istopiti 150g šečera dok se ne dobije karamel.
U dobro umućeno belance i šećer, dodavati postepeno karamel. Ovde je bitno da se ne prestaje sa mućenjem.
Ravnomerno rasporediti preko fila.




Volim zdrave poslastice, ali kada su praznici volim da napravim pravu domaću tradicionalnu tortu. Jer ako smo fizički aktivni i zdravo se hranimo, ovaj jedan dan (ili čak dva ;) nam dopušta da se osladimo uz omiljene torte detinjstva.

Коментари

Популарни постови