KOLAČ SA KAJSIJAMA

S obzirom da kod bake i deke imamo drvo sa kajsijama, a prošle nedelje sam od dragih ljudi dobila punu kesu, imam ih i previše. 
Volim da ih stavim u ovsene kaše, da ih jedem uz zdrave palačinke, a često ih jedem i same. Ali i dalje ih imam previše, a žao mi je da propadnu.  Pa tako sam se i odlučila da napravim kolač. a veliku većinu sam stavila u zamrzivač za sladoled, smoothie..





 Inspiracija za ovaj kolač mi je upravo baka, koja često sprema "zabadaču" ili ti starinski kolač sa voćem.  Samo je ovo zdravija varijanta.



Zamislite sada, karamelizovane kajsije u kombinaciji sa sočnom korom gde dominira aroma oraha...



U kolaču se nalazi moja omiljena kombinacija brašna, speltino i ovseno.




Potrebni sastojci:

  • 100g speltinog brašna
  • 100g ovsenog brašna
  • 50g mlevenih oraha
  • 100g šećera od šećerne trske ( ili po želji- smedji, kokosov..)
  • Kašikica praška za pecivo
  • Na vrh kašikice sode bikarbone
  • 1/2 kašikice cimeta (opciono)
  • Prstohvat morske soli
  • 2 jaja (srednja)
  • 2 kašike kokosovog ulja (otopljenog)
  • 250ml jogurta
  • 10 manjih kajsija

Pomešati brašna, orahe, cimet, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i so.


U drugu, dublju posudu umutiti jaja. Dodati im šećer, ulje i dobro umutiti viljuškom ili žicom za mućenje. Dodati jogurt i sjediniti.



Suve sastojke postepeno dodavati mokrim, lagano mešajući, sve dok se ne dobije gušća i ujednačena smesa.




Smesu presuti u pleh koji ste obložili peci papirom. 
Ja sam koristila manji okrugli kalup za tortu, tako da sam na dno stavila peci papir, a ivice sam namazala sa kokosovoim uljem kako se kolač ne bi zalepio.


Kajsije očistiti od koštice,iseći ih po želji i poredjati po vrhu kolača. Posuti šećerom odozgo.



 




*Umesto šećera, kolač možete preliti sa medom kada se ispeče. Meni je lepša varijanta sa šećerom, jer se kajsije dodatno karamelizuju.

Kolač peći u prethodno zagrejanoj rerni, oko 40 minuta na 180 stepeni. (Proveravajte povremeno čačkalicom) Kada se ispeče, rernu ugasiti, a kolač ostaviti još 10ak minuta u rerni. 
Kada se kolač prohladi, skiniti obruč. 
Možete ga jesti i toplog, samo će se tada teže seći, tačnije neće biti pravilnog oblika. 
Ja sam morala da čekam da se prohladi zbog lepše fotografije, inače bi ga sigurno jela toplog, uz sladoled od vanile. :D


***Po želji posuti mlevenim orasima, cimetom, medom... Kolač se savršeno uklapa uz sladoled ili grčki jogurt, ali i sam po sebi je savršena letnja poslastica. :)





Коментари

Популарни постови