Svinjska džigerica sa belim lukom i peršunom uz pire krompir


Svinjska dzigerica sa belim lukom mi je pravo zimsko jelo. Uz pire od krompira mi je najlepsa, a i pravo da vam kazem, ovo jelo me momentalno vraca u detinjstvo. :)
Primetila sam da veliki broj ljudi imaju totalnu odbojnost prema ovakvom mesu, tačnije iznutricama i da ih svrstava pod pojmom "nezdravo".  Ali to je apsolutno netačno.  Iznutrice su hranljive i nutritivno kvalitetne. Sadrže proteine visokog kvaliteta, vitamine A i B, velike količine gvoždja.. Takodje su i niskokalorične, verovali ili ne. :)
Meni je omiljena svinjska džigerica, koju pripremam na isti način kao i moja baka. Tj, imam samo jednu malu izmenu, umesto belog pšeničnog brašna koristim speltino.





Potrebni sastojci: (2-3 porcije)
  • 500g svinjske dzigerice
  • Šoljica mleka
  • 4-5 punih kašika speltinog brašna
  • 2-3 kašike svinjske masti (za pečenje)
  • Začini: Morska so
  • 2 čena belog luka
  • Vezica svežeg peršuna 
 Sastojci za pire krompir:
  • 3 krompira srednje veličine
  • 100-150ml mleka (po potrebi)
  • Kocka putera
  • Morska so (po želji)
Dzigericu iseći na tanke šnicle i preliti ih mlekom da odstoje bar pola sata.



Krompir oljuštiti, iseći na kriške i staviti da se kuva u blago posoljenoj vodi za pire.

Posle pola sata, dzigericu dobro posušiti ubrusom.



 Uvaljati u brašno i polako pržiit na masti.





Isprženu dzigericu posoliti, redjati na tanjir, preliti sa dve kašike masti gde se pržilo, te od gore naseckati beli luk i peršun.
Gotov krompir ocediti od vode, izgnječiti i umutiti mikserom sa mlekom i puterom.

Servirati sa salatom! :)

 Prijatno!

Коментари

Популарни постови